torsdag 5 juni 2008

Gratulationskort

Här kommer två kort som jag har levererat idag. Båda beställdes med önskemål om tema, vilket var jättekul! Verkligen en utmaning att få till det, men jag måste säga att jag blev nöjd med resultatet, och viktigast av allt - beställaren var väldigt nöjd!!! Det är viktigt för mig att kunden blir nöjd, då kommer de tillbaka!

Det första kortet skulle ha temat trädgård och trädgårdsarbete. Fastnade för det söta papperet med vallmo och fjärilar! Trädgårdsmotiven är peel off´s som jag har färglagt och klippt ut, något jag faktiskt inte gjort innan! Stövlarna och den planterade blomkrukan är monterade med 3D kuddar för att få lite roligare effekt. På insidan av kortet har jag monterat en likadan blomkruka i nedre högra hörnet.





Det andra kortet skulle ha temat böcker eller musik, men då jag precis har gjort "musik kort" valde jag att göra något med böcker. Mattan är cardstock av naturell kartong, den har jag även satt på insidan av kortet då själva kortet är ganska mörkt. Längst ner på mattan inuti har jag satt två smala strips som är fortsättningen på den gröna boken, jag har använt "tråckelsöm" där också.


Då det ena kortet var till en tjej och det andra till en kille, är det lite kul att kunna konstatera att det verkligen syns vilket som är vilket! Eller vad säger ni?!
Nu ska jag ut i köket för att förbereda morgondagens matsäck, familjen ska spendera dagen i Tosselilla, så jag hoppas på en lång och rolig dag utan benbrott efter äventyren på hoppkuddarna... Titta gärna in i helgen, har för avsikt att ha några nya kort färdiga då!
Ha det riktigt gott och välkommen tillbaka!


1 kommentar:

Marie sa...

tjabba!
Snygga kort igen! Gillar dom var och en på sitt vis. Lävkert med att utesluta dekorationerna när man hittat ett sånt fint papper i sig själv.
Kram marie