söndag 3 augusti 2008

Fyra nya kort


Först ut idag är ett beställt kort ; födelsedagskort till en som tycker om att gå i skogen. Hittade ett alldeles underbart papper med grane som jag funderade mycket över hur jag skulle använda, tänkte det kunde vara lite roligt och annorlunda med stripes! Stämpelmotivet är ( än en gång... ) Flisan från Landstoken. Petals med orange brads i mitten.



Eftersom jag hade så mycket idéer innan jag kom igång, så blev det två skogskort... Beställaren kunde inte välja och tog båda! Jag blev jätteglad!



Flickan på pall från hÄnglar o stÄnglar blev motiv här. Färglägger fortfarande med mina vanliga färgpennor, börjar bli lite trist tycker jag... Blompapper med glitter och lite brads, och så öljetter (nu har jag kommit på hur jag skulle göra... man kan ju känna sig dum för mindre... dubbla öljetter är bara till tyg...) på lila matta och lite gult sidenband. Det här blev jag nöjd med!


Sist ut är ett väldigt enkelt kort med trollslände stämpel från Stämpelfabriken. Runt texten och sländorna har jag skuggat med en mellanblå penna, tyvärr syns det inte här...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga kort!
Tycker att du ska testa på att göra bokomslag - himla kul och inte så svårt!
Ryggen har jag skårat ett antal linjer för att det ska passa olika tjocklekar på böcker och bandet har jag knutit på insidan - trär det genom hål som görs på baksidan av omslaget.
Lycka till!!

Maya sa...

Åhhh så herlige kort!
Likte så godt granen i striper :)
Så lekkert laget!

Takk for hyggelig kommentar inne hos meg,*klem*

Sommerklem fra Maya