onsdag 20 augusti 2008

Riktigt stolt! / Really proud!


Idag fyller min bror år och här är kortet jag gjort till honom. Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilden... Hur som helst är jag riktigt stolt över resultatet! Favorit motivet från h&s fick naturligtvis vara med! Pappret vet jag faktiskt inte vems det är, men ser du pojkens väst?! Jag kunde! Vita knappar och brunt band blev en bra finish! "Rutan" som pojken och knapparna sitter på är en flik som går att öppna...

Today is my brothers birthday and this is the card I made for him. So sorry for the poor quality of the picture... Anyway am I really proud of the result! Of course did I have to use my favourite stamp from h&s! Don´t know where the paper comes from, but do you see the boys vest?! It worked! Buttons and ribbon added to the finish. The "square" under the image is a flap that opens...



Ideén med fickan är liftad från Katharinas tutorial. Bandet har jag fäst på baksidan under en cirkel som jag har signerat.

The idea with the pocket is lifted from Katharinas tutorial.
The text on the tag says " a pocket full of congratulations! " The ribbon is fastened on the backside under a circular tag that i have signed.




Så här överlämnade jag hans present. Det är ett "Pringles Chips" rör som jag har altrat. Blev riktigt bra det med! Fåtöljen, golfklubborna och glasögonen och tidningen är några saker som "är han". Pappret kommer från Stacy Claire Boyd och stickersen från Jolee´s Boutique. Vännen QK Squeeze hjälpte mig med bokstäverna.

This is the present. A package from "Pringles Chips" that I´ve altered. I like it! The stickers are things that represents him. Paper from Stacy Claire Boyd and stickers from Jolee´s Boutique. The lettering is QKs.

8 kommentarer:

Dawn sa...

Wow great design and love the ribbons

Maya sa...

Kjempe flott kort,og H & S gutten ble så flott i sin nye vest!
Lekkert å ta igjen mønsterpapiret i selve motivet :)

Klemmer fra Maya

Dani sa...

Riktigt härligt kort, fiffigt med en ficka :-)
Presenten är jättefin, vad skulle man göra utan denna trogna vän kallad QK :-) eller Grodan .
Ha det så gott vännen.

Kram Dani

Andrea, sa...

Fabulous card Christine, I love the design and his paper pieced jumper looks great. Have a good day

Cuchy sa...

The perfect match. Beautiful card. M.Carmen

Marie sa...

Hi hi hi! Fräcka grejer du har gjort kompis!

Ha det gott!
Marie

Helena sa...

Vad fint kort....jag har aldrig sett den där idén med en ficka förut men det var smart.
Ha en skön kväll!
Kram

Anonym sa...

Wonderful card and such a gorgeous image. Love the gift too!