lördag 13 september 2008

3 nya kort! / 3 new cards!

Äntligen har inspirationen, och tiden... , infunnit sig igen och det blev inte mindre än tre nya kort igårkväll! Känns riktigt bra!!!

Finally the inspiration has returned and last night resulted in three new cards!

Mina kära hÄngla stämpel har jag färglagt med akvarellpennor, en ny erfarenhet men himla kul!!! Löven är peel offs jag hade i gömmorna och QK fick hjälpa till med meddelandet. Vet inte vems det mönstrade pappret är, men nog är det härligt höstigt!

My favourite h&s stamp have I coloured with aquarell pens, a new but fun experience! The autumn leaves are peel offs I found in my desk and the QK helped with the sentiment " Wanna go out for coffee?!". Don´t know where the patterned paper comes from, but love how it is so autumnlike.



Detta blev ett väldigt enkelt kort. Papperna kommer från Around the clock, nog blev det väl gulligt med de utklippta cirklarna?! Texten har jag embossat .

This came out quite a simple card. The papers are from Around the block, the cut out circles came out quite cute, don´t you think?! The sentiment "Merry Christmas" is embossed.


Mitt andra julkort blev jag riktigt nöjd med! Måste bara påpeka att det gröna i ytterkanten är ett papper jag la under vid scanningen för att kortet skulle synas bättre, det tillhör alltså inte kortet!
Stämpeln, som kommer från Panduro, är färglagd med akvarell, behöver nog mycket träning :) , jag har i alla fall roligt!!! På de ljusa partierna har jag satt lite glitter med Stickles, vet inte om det syns riktigt. Det mönstrade pappret kommer från Dream Street Papers, de stora snöstjärnorna fick sig en omgång av Stickles de med! Det röda sidenbandet fick fram julkänslan tillsammans med "holly" från QK.
Ser fram emot att komma hem ikväll så att jag kan fortsätta...
Ha en riktigt underbar lördag!
Det ser ut att bli en riktigt ljuvlig höstdag här i Skåne så nu ska jag ut i solen med familjen!
Kram och tack för besöket här i min lekstuga, kom snart igen!
This second card am I very happy with! Just have to tell you that the green outlining is a piece of paper I put under during the scanning, it does not belong with the card!
The sweet stamp, from Panduro, have I coloured with aquarell. Do believe I need a lot of practice but I am definitely having fun! On the light parts have I added some Glitter with Stickles, am not sure if you can tell. Patterned paper comes from Dream Street Papers, the big snowflakes has also been attacked by Stickles! The red ribbon enhanced the Christmas feeling together with "holly" from QK.
Look forward to coming home tonight so I can continue...
Wishing you a wonderful Saturday!
It seems like its turning out to be an absolutely beautiful day today so now I´m going outside with my family to enjoy the sun!


Big hugs and thank you for stopping by my playhouse, please come again soon!


10 kommentarer:

Marie sa...

Tjusigt vännen! Jag har faktiskt oxå skapat. 2 kort faktiskt. Men det ena glömde juag ju scanna... Det visar sig snart i min blogg! Den där söta stämpelen från Panduro var ju urgullig!
Had et gott!
Marie

Anki sa...

Fint fikakort du har gjort! Visst är det härligt när inspirationen kommer åter. Njut av dagen!
Anki

Anonym sa...

Wonderful cards, I love the cute Hanglar girl...and you're right the papers are very autumn like!
Thanks for your comment.
Carole ;-)

Anonym sa...

Jättefina kort och ja, stämpeln är från senaste paketet från Magnolia.

Ha det gott
Kram
Ankie

Annie sa...

lovely cards you have made, my favorite is the first one with the cute H&S little girl. annie x

Andrea, sa...

3 gorgeous cards, I love the images you have used they are so sweet and you have coloured them perfectly

Murielle sa...

This is beautiful cards, Christine!
Thank you for your visit in my blog.
Hugs, Mumur

Maya sa...

Nyydelige kort,Christine!
Jeg falt pladask for det blå,det var råålekkert!!

Og så bra att inspirasjon og tiden er på din side igjen,gleder meg til å se mer :)

Ha en flotters dag,
klem fra Maya

Gunilla/Nilla sa...

Hallo på dig!

Så mycket fint du har skapat sedan jag var här sist. Sitter här och beundrar dina fina kort. Härliga fäger och mysiga detaljer.

Nu ska jag ta och fixa lite middag.
Ha en härlig söndag
kram/Gunilla

Anonym sa...

Så många fina kort!!
Tack för titten!