tisdag 23 september 2008

Nytt kort! / New card!


Så har det blivit ett nytt kort, äntligen! Har använt en skiss från Dutch Dare Card Challenge, men eftersom jag inte fick till det med länkar osv så blev det inte lämnat.
Premiärtur för nya stämplarna från h&s, är helt betagen av de alla! Färglagt med akvarell, tro mig - jag har riktig lekstuga!!! Det mönstrade pappret är cardstock jag stämplat självmed en stämpel från Seed´s, vet inte vad som hände med embossingpulvret, det liksom sögs in i pappret när jag värmde på det?! Oh well, det blev bra ändå! Rosetten överst hamnade där för att när jag monterade kortet låg det på "fel" håll... Så nu får man liksom fälla ner framsidan. Inuti kortet har jag satt lite mer av mitt mönstrade papper och två blommor med knappar.
Tack för besöket, kom gärna snart igen!
Kram Christine


Finally a new card! Used a sketch from Dutch Dare Card Challenge, but never managed to turn it in.
This is the premiere with my new stamps from hÄnglar &stÄnglar, just love them to pieces! Coloring with aquarell. Patterned paper have I stamped myself with a stamp from Seed´s. Was suuposed to be embossed with powder, but the powder disappeared?! The bow on top is to close the card since the opening is that way. Managed to put the card the wrong way when decorating.... Talented, huh?! Inside is there some more of my patterned paper and two more flowers.
Thanks for visiting, please come again soon!
Hugs Christine

11 kommentarer:

Marie sa...

Snyggt!

Kramilikram

Dawn sa...

Hi Christine!
thanks for stopping by my blog!
I love your background and how you have coloured your stamp - lovely soft tones!

Dawn

Anonym sa...

Vilket fint kort!
Kika in på demosarna jag länkade till, det var inte svårt alls att följa dem. Lycka till!

Andrea, sa...

Gorgeous card Christine, I love your new Hanglar stamp and the background looks great

Murielle sa...

Your card is marvellous, Christine!
This is a very beautiful card autumn.
Hugs, Mumur

Anonym sa...

Such a gorgeous card and I love your new Hanglar stamp!
Carole :-)

Anonym sa...

Superfint kort!=)

Hanne sa...

Ååå, så flott kort Christine! Disse fargene var jo så varme og gode og fine, så flott at det løsnet etter hvert.

Dessverre så jeg ikke ropet ditt om hjelp i tide, men som Maya allerede har fortalt deg, kan du gå inn på http://sukkersött.blogspot.com og titte på den steg-for-steg forklaringa som ligger der, den er ganske instruktiv og grei :)

Ha en fin kveld, vennen min :)

Dani sa...

Fint kort. Roligt med eget mönstrat papper, jag brukar också göra så när jag inte hittar passande papper.
Själv har jag slutat embossa eftersom det alltid blir konstigt. För lite eller för mycket, jag får ta och öva lite på det. :-)

Ha det bra
Kram Dani

Anonym sa...

Visst tabbar man sej ibland med att montera kortet åt fel håll så öppningen blir helt fel eller man stämplar en stämpel upp å ner direkt på kortet..etc etc, men det är dom där små felen som gör korten så där härligt charmiga! =D
Ditt kort är supersött!
Skulle vilja se det live då embossing oftast gör sej bättre då.
Stor kram Petra

Andrea sa...

Wow, beautiful card.
xAndrea