onsdag 4 februari 2009

Ett nytt kort / A new card


Ett nytt kort har blivit gjort och det är så härligt att vara i gång igen! När jag satt och höll på och grejade häromkvällen kom jag att tänka på mina pärlor (har många... eftersom jag gjorde mycket smycken innan), och insåg att det är ju inte klokt att de bara ligger! Så nu får vi väl se om vi kan komma på kreativa lösningar på hur vi ska få in pärlorna i korten!
Det här kortet blev jag hur som helst nöjd med, gulligt! Har för första gången lagt en grå skugga runt hÄngel stämpeln med en Tria marker. Inte dumt, men jag tycker den är lite för mörk... Hoppsan, så var man på väg att vara stolt ägare till TVÅ Tria markers! Det kallas att komma upp sig! ;) Ha en bra dag, själv ska jag mysa med två febriga o gnälliga barn... TJOHO!!!
Finally a new card has been made and it feels so good to be back! When I was working on it the other night I came to think of all my pearls (I have plenty...) and realized that I can´t just leave them laying there. So now my challenge is to come up with a crafty idea on how to make use of them on my cards!
Any way... I´m quite happy with how this card turned out. For the first time I tried to put grey shadow around the hÄngel image with a triamarker. Not so bad, but I think the colour is to dark... Ok, so now I´m on the way to become the proud owner of TWO Tria markers! I suppose that´s what they mean with being on the way up... ;) Have a good day! I´m gonna go cuddle with two cranky boys with a fever! Yeah...

2 kommentarer:

Line:) sa...

Det er ei utfordring til deg på siden min:)
Klem

Anonym sa...

JÄttesött kort =)
Hoppas barnen kryar på sig snabbt!!

Kram
Malin