onsdag 9 juli 2008

Fler alster



Som utlovat kommer här två kort till!

På det gröna kortet har jag använt svarta peel off´s som jag tycker är så himla läckra. Texten kändes liksom given och jag har fäst tagsen med 3D kuddar. Lite roligt att använda en mindre traditionell färg, hade faktiskt tänkt mig kortet i svart och vitt från början. Men vem vet, jag har ju nån uppsättning kvar av peel off´sen!




Här har jag använt en lånad stämpel från Whipper Snapper Design (tack Marie!) , han är så söt! Pappret kommer från en och samma serie från Cloud 9, och sen har alla delarna "tråcklats" fast. Den färglagda stämpel-cirkeln är fäst med 3D kuddar för lite roligare effekt!





På insidan satte jag en matta av det bruna pappret, tyckte kortet var lite mörkt att skriva på. Naturligtvis fick den söta sköldpaddan hjälpa till att lyfta det hela!




Så här ser baksidan på alla mina kort ut. Ideén med de två små fötterna kommer från när jag gjorde inbjudningskort till Vilmers dop, tyckte de passade bra i sammanhanget! Sen blev de liksom mina, och är nu med hela tiden. Stansar dem alltid av något papper som använts på kortets framsida.
That´s it för den här gången, men det blir snart fler kort gjorda... födelsedag i familjen på fredag!!! Hemligt, hemligt... Han är ju här inne o kikar ibland...
Och du... glöm inte, jag uppskattar en kommentar eller en hälsning väldigt!
Må så gott, igelkott! (Philips bidrag...)


Inga kommentarer: