söndag 7 december 2008

Dag 36 / Day 36


Dagens kort är helt annorlunda än något jag gjort innan! Den här gången har jag enbart använt mig av cardstock, stämplar, några olika snöstjärnor och rhinestones. Tyckte först inte om det alls, men det blev nog inte så dumt ändå?! Om inte annat så är det roligt att prova nya saker, speciellt som man vill hitta sin egen stil! Det bästa är att det fortfarande finns MASSOR att prova på!
Efter en tur till Bo Olsson idag (leksaker till barnen...) är jag nu helt klar med julklappsinköpen. SKÖNT! Kan inte fatta att det bara är dryga två veckor kvar till jul... Så lite tid, så mycket man skulle vilja göra... Ska i alla fall anstränga mig för att få in lite bak med Philip i veckan. Vi ska "fira jul" på lördag med min brors familj (inte med honom, han är på Grönland...) och lite hembakat är inte fel! Ska ha julklappsutdelning också, och det tycker jag känns helt knäppt, vi brukar ju alltid fira tillsammans! Men de åker upp till storebror och vi beger oss söderut så ingen är ju hemma till jul. JAAAA - om två veckor sitter vi o gungar på tåget!!! Längtar så, det ska bli så härligt att komma ner till Erichs familj! Lillebror ska äntligen få träffa sin farfar!
Todays card is completely different from any I´ve ever made before! At first I didn´t like it at all, but maybe it´s not that bad after all?! If nothing else, it is good fun to try new things in the search of my own "style"! And my, there are still SOOO many things left to try - good for me!
After a visit to the stores today with mum, I am now finished with the christmas shopping! Yes! There are still so many other things I would like to get done though... Maybe some baking since we are having our christmas on Saturday with my brothers family, not with him though since he´s on Greenland.... Feels a bit weird, but we are going away and they are going up to him, so what do you do?! Imagine, two weeks from now I´m on the train going south, YEEEAH! Can´t wait to get to see the family, we´ve missed them so! The baby has never met Grandpa so this is exciting!

3 kommentarer:

Dani sa...

Det är så skoj att vara tillbaka, så mycket fint det finns på alla bloggar. Du har verkligen gjort fina kort sen jag var här sist :)
Jag är så dålig på gissningslekar men jag provar så får vi se. Jag gissar på 49.
Jag har fortfarande julklapparna kvar, tycker det är så jobbigt. Får panik när jag kommer in i leksaksaffären :) Alla barn som springer omkring och alla föräldrar som är lika panikslagna som jag :)
Ha en trevlig vecka vännen
Kram Dani

Andrea, sa...

Oh Christine this is so pretty the snowflakes and swirls look fabulous. It sounds like you are going to have a wonderful Christmas and a great trip

Anonym sa...

Hej!
Så flitig du är!! Jag hinner tyvärr inte fika innan ni åker. Har så mkt m praktik och tenta och allt annat innan jul, under jul och efter jul..vet inte hur det ska gå ihopa!! Kan ju höras i luren!
Hälsa Erich!
KRAMIS