söndag 23 november 2008

Dag 22 / Day 22




Godkväll mina vänner!
Så har jag provat något nytt igen! En adventskalender gjord av tändsticksaskar! Tyckte det var så läckert att jag bara var tvungen att prova! Såg en sådan här för första gången hos den otroligt duktiga Maya (http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/), sen har den dykt upp på fler ställen, så nu var jag bara tvungen! Vill passa på att berätta att Maya har gjort en lastbils kalender som du bara måste se!
Det är länge sen jag blev så här nöjd med något jag gjort! I alla fall... Jag använde DP från American Traditional Designs, SÅ söta snögubbar! På lådorna har jag använt orange o svarta brads med orange sidenband. Siffrorna är QK´s metro. På alla snöflingorna har jag duttat lite silver Stickles, var bara tvungen! Uppe på taket sitter en QK snöflinga med Stickles Frosted Lace. Den stämplade ramen är också QK! Som ni ser är den här till min store pojke, tror han blir jätteglad! Känner nu att jag måste göra en till - min gudson ska också ha en. Lillebror är än så länge lyckligt omedveten o får vänta tills nästa år!
Nu en seriös fråga - vill du läsa så här ingående om vad jag har använt, eller tycker du det är onödigt? Blir VÄLDIGT TACKSAM om alla skulle vilja lämna respons!
Tack o godnatt från ett isandes kallt (-11!!!) Skåne!

Good evening friends!
The first time I saw this calender were at the amazingly talented Maya´s site (http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/) and just fell in love with it! Since then I´ve seen it in several places, and now I just had to give it a go! By the way - if you haven´t seen Mayas "truck calender" you really should take a peek - it´s so great!
It´s been a while since I´ve felt this content with one of my creations! The DP I used comes from American Traditional Designs, it´s sooo cute! Put orange and black brads along with orange ribbon on the boxes. Numbers are QK metro. Put silver Stickles on all the tiny snowflakes, sparkly! On top, there is a snowflake from QK, covered with Stickles Frosted Lace. The stamped frame is QK too!
Made this one for my big boy, I think he will like it! Have an urge to make another one for my godson. My baby will have to wait ´til next year!
Now a serious question - do you like to read all these details on what I´ve used or do you think it´s unneccesary? Will be VERY GRATEFUL if everybody would respond!
Thank you and goodnight from a icecold (-11 C!!!) Skåne!

3 kommentarer:

Anonym sa...

-11 grader!! I skåne!? Jädrans! Här har det varit -9 som mest med isvindar och det räcker bra tycker jag=)
Jag är rätt bra på att hantera krissituationer (har jobbat inom vården i åtskilliga år + en stökig ungdomsgård), men min lillasyster tyckte att det var lite jobbigt. Bara man pratar om det så blir det bättre =)
Vilken underbar kalender du har gjort!! Superfin=)

Kram!

Andrea, sa...

Oh this is fantastic Christine, wonderful idea and gorgeous papers

Marie sa...

Vilket jobb du ägnat dig åt! supertjusig! Jag gillar snöstjärnan du satt på toppen... Har du shoppat?
Ha det gott!